7 Beste camcorders voor YouTube in 2023 - Reviews & Top Picks

Harry Flores 22-10-2023
Harry Flores

Met de geavanceerde mogelijkheden van smartphones kan zowat iedereen zijn toestel gebruiken om een succesvolle YouTuber te worden. Als je je video's op YouTube wilt verbeteren, is het belangrijk om te investeren in de juiste apparatuur.

Camcorders bieden veel voordelen ten opzichte van een smartphone voor het maken van professionele, gepolijste video's. Dit zijn niet de camcorders uit 1980 - ze zijn klein, licht en zitten boordevol functies. Bekijk onze beoordelingen van de 7 beste camcorders voor YouTube-video's.

Een snelle vergelijking van onze favorieten in 2023

Afbeelding Product Details
Best Overall Canon VIXIA HF R800 draagbare videocamera
  • 57x zoom CMOS
  • Beeldsensor SuperRange
  • Optische beeldstabilisator
  • CHECK PRICE
    Beste waarde Sony HDRCX405 HD video-opname Handycam Camcorder
  • Maakt automatisch hoogtepunten video's
  • Gezichtsdetectie met ruisonderdrukking
  • Betaalbare
  • CHECK PRICE
    Premium keuze Panasonic HC-X1500 4K professionele camcorder
  • Professionele kwaliteit
  • Gezichtsdetectie en elektronische beeldstabilisatie
  • Flexibele inlijsting
  • CHECK PRICE
    Panasonic HC-V770 HD Camcorder met/SanDisk
  • Crystal Engine voor videokwaliteit
  • Volledige HD
  • Prestaties bij weinig licht
  • CHECK PRICE
    Canon XA11 professionele camcorder
  • 1080p-opname bij 60 fps
  • Intuïtief touchscreen
  • Stabilisatie over vijf assen
  • CHECK PRICE

De 7 beste camcorders voor YouTube

1. Canon VIXIA HF R800 Camcorder met Audio Input - Beste Overall

Controleer de laatste prijs

Video opname resolutie: 1080p
    Connectiviteit: HDMI
    Beeldopnamesnelheid: 60 fps
    Zoom: 57x

De Canon VIXIA HF R800 draagbare videocamera Camcorder met audio-ingang is de beste algemene camcorder voor YouTube vanwege de vele functies. Het heeft een 3,0-inch capacitief touchscreen LCD-scherm met uitstekende zichtbaarheid en kleurweergave, zelfs in fel zonlicht. De 57x geavanceerde zoom biedt meer veelzijdigheid bij het maken van video's en zorgt ervoor dat je geen storingen hebt tijdens het filmen. Om te eliminerentrillingen, corrigeert de SuperRange Optical Image Stabilizer het schudden en zorgt voor scherp en stabiel filmen, zelfs wanneer u de camera uit de hand houdt.

Een ander hoogtepunt van de Canon is een hoge-resolutie HD CMOS-beeldsensor met extra gevoeligheid voor full HD-video met natuurlijke kleuren, zelfs bij weinig licht. De camcorder kan gemakkelijk worden omgezet in een webcam met een HDMI-uitgang. Volgens sommige recensenten biedt deze camera geen opnamen van professioneel niveau. Ook heeft de camera een slechte microfoonkwaliteit en geen handmatige audioregeling voor hetmicrofoon.

Voors

• 57x zoom
    • CMOS-beeldsensor
    • SuperRange optische beeldstabilisator
    Nadelen
    • Slechte geluidskwaliteit
    • Geen handmatige audioregeling voor microfoon

2. Sony HDRCX405 HD video-opname handycam camcorder - Beste waarde

Controleer de prijs op Optics Planet Controleer de laatste prijs

Video opname resolutie: 1080p
    Connectiviteit: USB
    Beeldopnamesnelheid: 60 fps
    Zoom: 30x

Als u op zoek bent naar een betaalbare camcorder, dan is de Sony HDRCX405 HD Video Recording Handycam Camcorder de beste camcorder voor YouTube voor dat geld. Deze Sony camcorder, compleet met vele functies, kan opnemen in 1080p met 60 fps en beschikt over een groothoeklens voor het best mogelijke gezichtsveld. Het Intelligent Auto systeem stemt ook de camera-instellingen af op de omgevingslichtomstandigheden voornaadloos schieten.

Net als andere opvouwbare camcorders is dit model draagbaar en kan het vrijwel overal mee naartoe worden genomen. De SteadyShot-technologie vermindert cameratrilling en andere storende zaken tijdens het filmen. Een ander hoogtepunt is de gezichtsdetectiefunctie, die "ruis" rond het gezicht van het onderwerp vermindert om duidelijkere beelden te krijgen. Deze camcorder heeft echter geen externe microfoonaansluiting, dus u moet uwmicrofoonopstelling tijdens het filmen.

Voors

• Betaalbare
    Nadelen
    • Geen externe microfoon

3. Panasonic HC-X1500 4K professionele camcorder - uitstekende keuze

Controleer de laatste prijs
    Video opname resolutie: 4K
    Connectiviteit: Wi-Fi, USB, HDMI
    Beeldopnamesnelheid: 100 fps
    Zoom: 24x

De Panasonic HC-X1500 4K Professional Camcorder is een hoogwaardige optie met functies die zijn ontworpen voor professionele videografen en vloggers. De camcorder heeft 24x optische zoom en flexibele kadrering met 25mm groothoek tot 600mm tele. Deze camcorder behoort tot de kleinste en lichtste in de industrie en is ideaal voor opnamen op afgelegen locaties of onderweg.

Zie ook: Waar gaan vogels heen tijdens een orkaan? Het verrassende antwoord!

Verschillende functies zorgen voor video van professionele kwaliteit, waaronder gezichtsdetectie om de focus op het hoofdonderwerp te houden en nauwkeurige tracering van afstand en belichting. Elektronische beeldstabilisatie kan cameratrillingen detecteren en corrigeren voor een ervaring van meer productiekwaliteit. U kunt ook live streamen met full HD in .mp4, .mov en AVCHD, evenals 2,4 GHz Wi-Fi via RTP, RTDP, RTMP en RTMPS.streams. Deze camcorder is echter duur, en recensenten maakten opmerkingen over de kleine beeldsensor.

Voors

• Professionele kwaliteit
    • Flexibele inlijsting
    Nadelen
    • Dure
    • Kleine beeldsensor

4. Panasonic HC-V770 HD Camcorder w/SanDisk

Controleer de laatste prijs
    Video opname resolutie: 1080p
    Connectiviteit: Wi-Fi, HDMI
    Beeldopnamesnelheid: 240 fps
    Zoom: 20x

De Panasonic HC-V770 is een camcorder uit het middensegment die functies op professioneel niveau biedt, zoals slow-motion HD-video, voor een betaalbare prijs. De camcorder is verkrijgbaar in 32 GB basis, 64 GB Premium en 64 GB Pro, zodat u het kwaliteitsniveau kunt kiezen dat het beste past bij uw behoeften en budget. U kunt opnemen in full HD met 120 fps, maar u kunt video's registreren met 240 fps met de Crystal Engine-chip.

Een van de beste functies van de Panasonic HC-V770 is de Crystal Engine, die de beeld- en videokwaliteit zo helder mogelijk houdt. Deze functie heeft verschillende modi om de opnamen aan te passen aan de omgevingsomstandigheden en de beste instellingen te bepalen. Het heeft ook een sensor voor achtergrondverlichting om opnamen te maken in omstandigheden met weinig licht. U kunt slimme apparaten aansluiten en ook op afstand opnemen of bekijken. Er zijn eenEr zijn echter enkele nadelen aan deze camcorder, zoals een slechte klantenservice en het ontbreken van essentiële functies zoals een nekriem.

Voors

• Crystal Engine voor videokwaliteit
    • Volledige HD
    • Prestaties bij weinig licht
    Nadelen
    • Geen nekband
    • Slechte klantenservice

5. Canon XA11 professionele camcorder

Controleer de laatste prijs
    Video opname resolutie: 1080p
    Connectiviteit: XLR
    Beeldopnamesnelheid: 60 fps
    Zoom: 20x

De Canon XA11 Professional Camcorder is een geavanceerde camcorder die de keuze is van professionele YouTubers. Dit model heeft een touchscreen met een intuïtief menu en een scala aan instellingen. Gezien de professionele kwaliteit kan deze camcorder opnamen maken in full 1080p HD met 24 fps of 60 fps. Hij heeft ook een microfoonhouder en een ingebouwde microfoon, waardoor je opties hebt voor de manier waarop je audio opneemt.

Een ander voordeel is de vijfassige beeldstabilisatie, wat een topfunctie is voor vloggers die een stabiele draagbare camera nodig hebben. De camera heeft een korte minimale brandpuntsafstand, wat de filmkwaliteit van dichtbij verbetert. Helaas presteert deze camcorder niet goed bij weinig licht, en is hij vrij duur, vooral voor nieuwe YouTubers.

Zie ook: 3 soorten spreeuwen (met foto's)

Voors

• 1080p-opname bij 60 fps
    • Intuïtief touchscreen
    • Stabilisatie over vijf assen
    Nadelen
    • Slechte helderheid bij weinig licht
    • Dure

6. Canon VIXIA HF R700 Camcorder

Controleer de laatste prijs
    Video opname resolutie: 1080p
    Connectiviteit: USB
    Beeldopnamesnelheid: 60 fps
    Zoom: 32x

De Canon VIXIA HF R700 Camcorder is een betaalbare camcorder. Hij heeft een groot aantal wenselijke functies, waaronder een Canon 3,28 megapixel HD CMOS-beeldsensor en DIGIC DV 4-beeldprocessor die video's vastlegt met een resolutie van 1920 x 1080 voor uitstekende beeldprestaties. De Advanced Zoom en SuperRange Optical Image Stabilizer houden de film ook stabiel voor professionelere video's.

Met de verwijderbare SD-geheugenkaart kunt u Full HD-video's opnemen. Het 3,0 inch LCD-scherm met capacitief aanraakscherm heeft een verhoogde helderheid en een gebruiksvriendelijke interface voor menunavigatie en eenvoudige toegang tot video's. Dit is de voorganger van de R800, die ook op deze lijst staat, zonder een hoop onnodige functies. Hij heeft echter wel problemen met overbelichting en een slechte geluidskwaliteit met de ingebouwde microfoon.

Voors

• Megapixel HD CMOS-beeldsensor
    • Geavanceerde zoom en SuperRange optische beeldstabilisator
    • DIGIC DV 4 beeldprocessor
    Nadelen
    • Overbelichtingsproblemen
    • Slechte geluidskwaliteit

7. Sony FDRAX53/B 4K HD-camcorder

Controleer de laatste prijs
    Video opname resolutie: 4K
    Connectiviteit: Wi-Fi, USB, HDMI
    Beeldopnamesnelheid: 60 fps
    Zoom: 20x

Sony FDRAX53/B is een camcorder van professionele kwaliteit die opneemt in Ultra HD. In de 4K-modus kun je filmen met 24 fps of 30 fps, en je kunt filmen in 60 fps als de kwaliteit wordt teruggebracht tot 1080p. Het LCD-scherm heeft een aanraakscherm om snel en gemakkelijk te kunnen navigeren. De camcorder heeft ook een ingebouwde microfoon met vijf richtingen, dus je hebt geen externe microfoon nodig.

Een van de beste functies voor een YouTuber met deze camcorder is de AutoFocus-functie, die Fast Intelligent AF heeft. Deze technologie zorgt voor snelle focusverschuivingen om verspilde filmruimte te beperken terwijl de camera opnieuw scherpstelt. Met Wi-Fi en NFC kunt u verbinding maken met apparaten en bestanden overdragen of op afstand opnemen voor meer gemak. Het display is gevoelig voor schittering, en de interface kan wordenstorend. Deze camera is ook duur.

Voors

• Touchscreen interface
    • Ingebouwde microfoon in vijf richtingen
    • Snelle Intelligente AutoFocus
    Nadelen
    • Verstorende interface
    • Scherm met hoge glans

Wat je moet zoeken in een YouTube-camcorder

YouTube is een divers platform met een heleboel verschillende soorten video's. Een camcorder kiezen is meer dan uploaden naar het platform - je moet de juiste functies vinden voor de soorten video's die je gaat maken.

Dit is waar je op moet letten:

• Videokwaliteit Voor YouTube wilt u een camcorder met een kwaliteit van 1080p of hoger. Een hoge resolutie is belangrijk, maar u kunt wegkomen met een 1080p totdat u uw aanhang opbouwt en de sprong maakt naar een 4K. Houd er ook rekening mee dat als u een langzame internetverbinding hebt, u mogelijk niet volledig kunt profiteren van de 4K.
    • Optische beeldstabilisatie : Camcorders maken meestal gebruik van digitale stabilisatie of optische beeldstabilisatie, waarvan de laatste superieur (en duur) is. Bij optische beeldstabilisatie is de lens zelf stabiel en vermindert het trillen. Als u veel camerawerk uit de hand doet of video's onderweg maakt, is optische beeldstabilisatie de beste keuze.
    • Autofocus : Deze functie houdt de camera gericht op het onderwerp, wat waardevol kan zijn voor vloggers die met hun gezicht naar de camera staan en beperkte mogelijkheden hebben om zich aan te passen tijdens het filmen. Zowel de mogelijkheden voor cameradetectie als de scherpstelsnelheid zijn van invloed op het autofocusvermogen.
    • Maat : Camcorders moeten draagbaar zijn voor vloggen, niet alleen voor je comfort maar ook voor de draagbaarheid. Hoewel je niet moet inleveren op functies, kun je veel verschillende camcorders vinden die klein en licht zijn.
    • Microfoon Veel camcorders hebben een microfoon die op de camera zelf is gemonteerd, terwijl andere een externe opstelling met een microfooningang vereisen. Als de kwaliteit goed is, werken beide opties goed. Geluidskwaliteit is net zo belangrijk als videokwaliteit voor de prestaties van je YouTube-content.

Conclusie

YouTube mag dan wel relaxter zijn dan professionele filmproducties, maar kijkers eisen nog steeds beeld en geluid van hoge kwaliteit. Onze beste algemene camcorder is de Canon VIXIA HF R800 draagbare videocamera camcorder met audio-ingang, die veel functies biedt in een betaalbaar pakket. Voor een goede prijs kies je de Sony HDRCX405 HD Video Recording Handycam Camcorder. De premium keuze is de Panasonic HC-X15004K Professionele Camcorder, met functies die zijn ontworpen voor professionele videografen en vloggers.

Bronnen

• //vloggergear.com/best-camcorders-voor-youtube-video's/
    • //looxcie.com/camcorder-voor-youtube/
    • //photographybywren.com/best-camcorders-voor-youtube/

Harry Flores

Harry Flores is een gerenommeerd schrijver en gepassioneerd vogelaar die talloze uren heeft besteed aan het verkennen van de wereld van optica en vogelspotten. Harry groeide op aan de rand van een klein stadje in de Pacific Northwest en ontwikkelde een diepe fascinatie voor de natuurlijke wereld, en deze fascinatie werd alleen maar intenser toen hij het buitenleven in zijn eentje begon te verkennen.Na het voltooien van zijn opleiding begon Harry te werken voor een natuurbeschermingsorganisatie, die hem de kans gaf om heinde en verre te reizen naar enkele van de meest afgelegen en exotische locaties op aarde om verschillende vogelsoorten te bestuderen en te documenteren. Tijdens deze reizen ontdekte hij de kunst en wetenschap van optica, en hij was meteen verkocht.Sindsdien heeft Harry jarenlang verschillende optische apparatuur bestudeerd en getest, waaronder verrekijkers, telescopen en camera's, om andere vogelaars te helpen het meeste uit hun ervaringen te halen. Zijn blog, gewijd aan alles wat met optica en vogels te maken heeft, is een schat aan informatie die lezers van over de hele wereld trekt die meer willen weten over deze fascinerende onderwerpen.Dankzij zijn enorme kennis en expertise is Harry een gerespecteerde stem geworden in de optiek- en vogelaarsgemeenschap, en zijn advies en aanbevelingen worden veel gevraagd door zowel beginners als doorgewinterde vogelaars. Als hij niet schrijft of vogels kijkt, is Harry meestal te vindensleutelen aan zijn spullen of tijd doorbrengen met zijn familie en huisdieren thuis.