7 najlepších videokamier pre YouTube v roku 2023 - Recenzie a najlepšie výbery

Harry Flores 22-10-2023
Harry Flores

Vďaka pokročilým možnostiam smartfónov môže takmer každý použiť svoje zariadenie na to, aby sa stal úspešným YouTuberom. Ak chcete pozdvihnúť úroveň svojich videí na YouTube, je dôležité investovať do správneho vybavenia.

Videokamery ponúkajú v porovnaní so smartfónom mnoho výhod na vytváranie profesionálnych, vybrúsených videí. Nie sú to videokamery z 80. rokov - sú malé, ľahké a nabité funkciami. Pozrite si naše recenzie 7 najlepších videokamier na videá na YouTube.

Rýchle porovnanie našich favoritov v roku 2023

Obrázok Produkt Podrobnosti na
Celkovo najlepší Prenosná videokamera Canon VIXIA HF R800
  • 57x zoom CMOS
  • Snímač obrazu SuperRange
  • Optický stabilizátor obrazu
  • KONTROLOVAŤ CENU
    Najlepšia hodnota Videokamera Sony HDRCX405 s nahrávaním HD videa
  • Vytvára automatické videá so zvýraznením
  • Detekcia tváre s redukciou šumu
  • Cenovo dostupné
  • KONTROLOVAŤ CENU
    Výber Premium Profesionálna videokamera Panasonic HC-X1500 4K
  • Profesionálna kvalita
  • Detekcia tváre a elektronická stabilizácia obrazu
  • Flexibilné rámovanie
  • KONTROLOVAŤ CENU
    Panasonic HC-V770 HD videokamera s/SanDisk
  • Technológia Crystal Engine pre kvalitu videa
  • Full HD
  • Výkon pri slabom osvetlení
  • KONTROLOVAŤ CENU
    Profesionálna videokamera Canon XA11
  • Nahrávanie 1080p pri 60 fps
  • Intuitívny dotykový displej
  • Päťosová stabilizácia
  • KONTROLOVAŤ CENU

7 najlepších videokamier pre YouTube

1. Videokamera Canon VIXIA HF R800 so zvukovým vstupom - celkovo najlepšia

Skontrolujte najnovšiu cenu

Rozlíšenie snímania videa: 1080p
    Pripojiteľnosť: HDMI
    Rýchlosť snímania obrazu: 60 snímok za sekundu
    Priblíženie: 57x

Prenosná videokamera Canon VIXIA HF R800 so zvukovým vstupom je celkovo najlepšou videokamerou pre YouTube pre svoj rad funkcií. Má 3,0-palcový kapacitný dotykový LCD displej s vynikajúcou viditeľnosťou a reprodukciou farieb, a to aj pri jasnom slnečnom svetle. 57-násobný pokročilý zoom ponúka väčšiu všestrannosť pri tvorbe videa a zaručuje, že vás pri natáčaní nebude nič rušiť. Na odstránenieOptický stabilizátor obrazu SuperRange koriguje chvenie a umožňuje ostré a stabilné filmovanie, aj keď sa drží z ruky.

Ďalšou zaujímavosťou tejto kamery Canon je obrazový snímač HD CMOS s vysokým rozlíšením, ktorý sa vyznačuje mimoriadnou citlivosťou pre Full HD video s prirodzenými farbami, a to aj pri slabom osvetlení. Videokameru možno ľahko premeniť na webovú kameru s výstupom HDMI. Niektorí recenzenti uviedli, že táto kamera neponúka zábery na profesionálnej úrovni. Má tiež slabú kvalitu mikrofónu a nemá manuálne ovládanie zvuku premikrofón.

Pozri tiež: 5 Najlepšie ďalekohľady pod 500 dolárov z roku 2023 - recenzie a sprievodca nákupom

Klady

• 57-násobné priblíženie
    • Snímač obrazu CMOS
    • Optický stabilizátor obrazu SuperRange
    Nevýhody
    • Zlá kvalita zvuku
    • Žiadne manuálne ovládanie zvuku pre mikrofón

2. Handycam videokamera Sony HDRCX405 s nahrávaním HD videa - najlepšia hodnota

Skontrolujte cenu na Optics Planet Skontrolujte najnovšiu cenu

Rozlíšenie snímania videa: 1080p
    Pripojiteľnosť: USB
    Priblíženie: 30x

Ak hľadáte cenovo dostupnú videokameru, handycam videokamera Sony HDRCX405 s nahrávaním HD videa je najlepšou videokamerou pre YouTube za dané peniaze. Táto videokamera Sony, vybavená mnohými funkciami, dokáže nahrávať v rozlíšení 1080p pri 60 snímkach za sekundu a je vybavená širokouhlým objektívom pre čo najlepšie zorné pole. Systém Intelligent Auto tiež prispôsobuje nastavenia kamery okolitým svetelným podmienkam prebezproblémové snímanie.

Podobne ako iné skladacie videokamery je aj tento model prenosný a môžete si ho vziať takmer kamkoľvek. Technológia SteadyShot znižuje chvenie kamery a iné rušivé problémy pri natáčaní. Ďalšou zaujímavosťou je funkcia rozpoznávania tváre, ktorá znižuje "šum" okolo tváre snímaného objektu a poskytuje tak jasnejšie zábery. Táto videokamera však nemá pripojenie externého mikrofónu, takže musíte použiť svojnastavenie mikrofónu počas natáčania.

Klady

• Detekcia tváre s redukciou šumu
    • Cenovo dostupné
    Nevýhody
    • Žiadny externý mikrofón

3. Profesionálna videokamera Panasonic HC-X1500 4K - prémiová voľba

Skontrolujte najnovšiu cenu
    Rozlíšenie snímania videa: 4K
    Pripojiteľnosť: Wi-Fi, USB, HDMI
    Rýchlosť snímania obrazu: 100 fps
    Priblíženie: 24x

Profesionálna videokamera Panasonic HC-X1500 4K je prémiová voľba s funkciami určenými pre profesionálnych kameramanov a vlogerov. Videokamera má 24-násobný optický zoom a flexibilné rámovanie so širokouhlým záberom 25 mm až teleobjektívom 600 mm. Táto videokamera, ktorá patrí medzi najmenšie a najľahšie v odvetví, je ideálna na natáčanie na vzdialených miestach alebo na cestách.

Niekoľko funkcií poskytuje video v profesionálnej kvalite vrátane detekcie tváre na udržanie zaostrenia na hlavný objekt a presného sledovania vzdialenosti a expozície. Elektronická stabilizácia obrazu dokáže rozpoznať a korigovať chvenie kamery, čím sa dosiahne väčšia produkčná kvalita. Môžete tiež streamovať naživo v rozlíšení Full HD vo formátoch .mp4, .mov a AVCHD, ako aj prostredníctvom 2,4 GHz Wi-Fi cez RTP, RTDP, RTMP a RTMPS.Táto videokamera je však drahá a recenzenti sa vyjadrili k malému obrazovému snímaču.

Klady

• Profesionálna kvalita
    • Flexibilné rámovanie
    Nevýhody
    • Drahé
    • Malý obrazový snímač

4. HD videokamera Panasonic HC-V770 s diskom SanDisk

Skontrolujte najnovšiu cenu
    Rozlíšenie snímania videa: 1080p
    Pripojiteľnosť: Wi-Fi, HDMI
    Rýchlosť snímania obrazu: 240 fps
    Priblíženie: 20x

Videokamera Panasonic HC-V770 je videokamera strednej triedy, ktorá ponúka funkcie na profesionálnej úrovni, ako je spomalené video HD, za dostupnú cenu. Videokamera je k dispozícii v základnej verzii s kapacitou 32 GB, prémiovej verzii s kapacitou 64 GB a verzii Pro s kapacitou 64 GB, takže si môžete vybrať úroveň kvality, ktorá najlepšie vyhovuje vašim potrebám a rozpočtu. Môžete nahrávať v rozlíšení Full HD pri 120 snímkach za sekundu, ale vďaka čipu Crystal Engine môžete zaznamenať video pri 240 snímkach za sekundu.

Jednou z najlepších funkcií fotoaparátu Panasonic HC-V770 je technológia Crystal Engine, ktorá udržiava kvalitu obrazu a videa čo najčistejšiu. Táto funkcia má rôzne režimy na prispôsobenie snímania okolitým podmienkam a určenie najlepších nastavení. Má tiež snímač zadného osvetlenia na snímanie pri slabom osvetlení. Môžete pripojiť inteligentné zariadenia a snímať alebo prezerať aj na diaľku.Táto videokamera má však niekoľko nevýhod, ako napríklad slabý zákaznícky servis a chýbajúce základné funkcie, ako napríklad popruh na krk.

Klady

• Full HD
    • Výkon pri slabom osvetlení
    Nevýhody
    • Bez popruhu na krk
    • Zlý zákaznícky servis

5. Profesionálna videokamera Canon XA11

Skontrolujte najnovšiu cenu
    Rozlíšenie snímania videa: 1080p
    Pripojiteľnosť: XLR
    Priblíženie: 20x

Profesionálna videokamera Canon XA11 je pokročilá videokamera, ktorú si vyberajú profesionálni youtuberi. Tento model je vybavený dotykovým displejom s intuitívnou ponukou a radom nastavení. Vzhľadom na profesionálnu kvalitu dokáže táto videokamera natáčať v rozlíšení Full HD 1080p pri 24 snímkach/s alebo 60 snímkach/s. Má tiež držiak na mikrofón a zabudovaný mikrofón, čo vám dáva možnosti, ako nahrávať zvuk.

Ďalšou výhodou je päťosová stabilizácia obrazu, čo je špičková funkcia pre vlogerov, ktorí potrebujú stabilnú prenosnú kameru. Kamera má krátku minimálnu ohniskovú vzdialenosť, čo zlepšuje kvalitu filmu zblízka. Bohužiaľ, táto videokamera nemá dobré výsledky pri slabom osvetlení a je pomerne drahá, najmä pre nových youtuberov.

Klady

• Nahrávanie 1080p pri 60 fps
    • Intuitívny dotykový displej
    • Päťosová stabilizácia
    Nevýhody
    • Slabá jasnosť pri slabom osvetlení
    • Drahé

6. Videokamera Canon VIXIA HF R700

Skontrolujte najnovšiu cenu
    Rozlíšenie snímania videa: 1080p
    Pripojiteľnosť: USB
    Priblíženie: 32x

Videokamera Canon VIXIA HF R700 je cenovo dostupnou možnosťou videokamery. Má nespočetné množstvo žiadaných funkcií vrátane 3,28-megapixelového obrazového snímača Canon HD CMOS a obrazového procesora DIGIC DV 4, ktorý zaznamenáva video v rozlíšení 1920 x 1080 a poskytuje vynikajúci obrazový výkon. Pokročilý zoom a optický stabilizátor obrazu SuperRange tiež udržujú film stabilný pre profesionálnejšie videá.

S vymeniteľnou pamäťovou kartou SD môžete nahrávať video v rozlíšení Full HD. 3,0-palcový kapacitný dotykový LCD displej má zvýšený jas a používateľsky prívetivé rozhranie na navigáciu v menu a jednoduchý prístup k videám. Ide o predchodcu modelu R800, ktorý je tiež v tomto zozname, bez množstva zbytočných funkcií. Má však problémy s preexponovaním a slabú kvalitu zvuku so zabudovaným mikrofónom.

Pozri tiež: 4 Najlepšie trailové kamery Browning v roku 2023 - Recenzie & Top Picks

Klady

• Megapixelový obrazový snímač CMOS HD
    • Pokročilý zoom a optický stabilizátor obrazu SuperRange
    • Obrazový procesor DIGIC DV 4
    Nevýhody
    • Problémy s nadmernou expozíciou
    • Zlá kvalita zvuku

7. Videokamera Sony FDRAX53/B 4K HD

Skontrolujte najnovšiu cenu
    Rozlíšenie snímania videa: 4K
    Pripojiteľnosť: Wi-Fi, USB, HDMI
    Priblíženie: 20x

Sony FDRAX53/B je videokamera profesionálnej kvality, ktorá nahráva v rozlíšení Ultra HD. V režime 4K môžete natáčať rýchlosťou 24 snímok za sekundu alebo 30 snímok za sekundu a v prípade zníženia kvality na 1080p môžete natáčať rýchlosťou 60 snímok za sekundu. Obrazovka LCD má dotykový panel, ktorý umožňuje rýchlu a jednoduchú navigáciu. Videokamera má zabudovaný aj päťsmerový mikrofón, takže nepotrebujete externý mikrofón.

Jednou z najlepších funkcií pre YouTubera s touto videokamerou je funkcia automatického zaostrovania, ktorá má rýchle inteligentné automatické zaostrovanie. Táto technológia umožňuje rýchle zmeny zaostrenia, čím sa obmedzí editácia premrhaného filmového priestoru, kým kamera znovu zaostrí. Wi-Fi a NFC umožňujú pripojenie k zariadeniam a prenos súborov alebo nahrávanie na diaľku pre väčšie pohodlie. Displej je náchylný na odlesky a rozhranie môže byťrušivé. Tento fotoaparát je tiež drahý.

Klady

• Rozhranie dotykovej obrazovky
    • Päťsmerový zabudovaný mikrofón
    • Rýchle inteligentné automatické zaostrovanie
    Nevýhody
    • Narušujúce rozhranie
    • Obrazovka s vysokým odleskom

Čo hľadať v kamere YouTube

YouTube je rozmanitá platforma s množstvom rôznych typov videí. Výber videokamery je viac než len o nahrávaní na platformu - musíte nájsť správne funkcie pre typy videí, ktoré budete vytvárať.

Na čo sa zamerať:

• Kvalita videa : Pre YouTube chcete videokameru s kvalitou 1080p alebo vyššou. Vysoké rozlíšenie je dôležité, ale môžete si vystačiť s 1080p, kým si nevytvoríte sledovanosť a neprejdete na 4K. Majte tiež na pamäti, že ak máte pomalé internetové pripojenie, nemusíte byť schopní plne využiť 4K.
    • Optická stabilizácia obrazu : Videokamery zvyčajne používajú digitálnu stabilizáciu alebo optickú stabilizáciu obrazu, pričom druhá z nich je lepšia (a drahšia). Pri optickej stabilizácii obrazu je samotný objektív stabilný a znižuje chvenie. Ak často natáčate z ruky alebo videá v pohybe, optická stabilizácia obrazu je najlepšou voľbou.
    • Automatické zaostrovanie : Táto funkcia udržiava fotoaparát zaostrený na objekt, čo môže byť cenné pre vlogerov, ktorí stoja tvárou ku kamere a majú obmedzenú možnosť nastavenia počas natáčania. Schopnosť automatického zaostrovania ovplyvňujú možnosti detekcie fotoaparátu aj rýchlosť zaostrovania.
    • Veľkosť : Videokamery by mali byť na vlogovanie prenosné, a to nielen kvôli vášmu pohodliu, ale aj kvôli prenosnosti. Hoci by ste nemali obetovať funkcie, nájdete veľa rôznych videokamier, ktoré sú malé a ľahké.
    • Mikrofón : Väčšina youtuberov musí vo svojich videách hovoriť, takže nastavenie mikrofónu je dôležitou funkciou, ktorú treba zvážiť. Mnohé videokamery majú mikrofón namontovaný na samotnej kamere, zatiaľ čo iné vyžadujú externé nastavenie so vstupom pre mikrofón. Ak je kvalita dobrá, funguje dobre každá z týchto možností. Kvalita zvuku je pre výkon vášho obsahu YouTube rovnako dôležitá ako kvalita videa.

Záver

YouTube je síce uvoľnenejší ako profesionálna filmová produkcia, ale diváci stále vyžadujú vysokokvalitný obraz a zvuk. Našou celkovo najlepšou videokamerou je prenosná videokamera Canon VIXIA HF R800 so zvukovým vstupom, ktorá ponúka veľa funkcií v cenovo dostupnom balení. Ak chcete získať výhodnú cenu, vyberte si ručnú videokameru Sony HDRCX405 s nahrávaním HD videa. Prvotriednou voľbou je videokamera Panasonic HC-X1500Profesionálna videokamera 4K, ktorá obsahuje funkcie určené pre profesionálnych kameramanov a vlogerov.

Zdroje

• //vloggergear.com/best-camcorders-for-youtube-videos/
    • //looxcie.com/camcorder-for-youtube/
    • //photographybywren.com/best-camcorders-for-youtube/

Harry Flores

Harry Flores je uznávaný spisovateľ a vášnivý birder, ktorý strávil nespočetné množstvo hodín objavovaním sveta optiky a pozorovania vtáctva. Harry, ktorý vyrastal na okraji malého mestečka na severozápade Pacifiku, si vyvinul hlbokú fascináciu svetom prírody a táto fascinácia bola ešte intenzívnejšia, keď začal objavovať prírodu sám.Po dokončení svojho vzdelania začal Harry pracovať pre organizáciu na ochranu voľne žijúcich živočíchov, ktorá mu dala príležitosť cestovať široko ďaleko do niektorých z najodľahlejších a najexotickejších miest na planéte, aby študoval a dokumentoval rôzne druhy vtákov. Práve počas týchto ciest objavil umenie a vedu optiky a okamžite ho to zaujalo.Odvtedy Harry strávil roky štúdiom a testovaním rôznych optických zariadení vrátane ďalekohľadov, ďalekohľadov a fotoaparátov, aby pomohol ostatným birderom vyťažiť zo svojich skúseností čo najviac. Jeho blog, venovaný všetkým veciam súvisiacim s optikou a vtáctvom, je pokladnicou informácií, ktoré priťahujú čitateľov z celého sveta, ktorí sa chcú dozvedieť viac o týchto fascinujúcich témach.Vďaka svojim rozsiahlym znalostiam a odborným znalostiam sa Harry stal uznávaným hlasom v komunite optiky a vtáctva a jeho rady a odporúčania sú široko vyhľadávané začiatočníkmi aj skúsenými birdermi. Keď nepíše alebo nesleduje vtáctvo, Harryho sa dá zvyčajne nájsťhranie sa s výbavou alebo trávenie času s rodinou a domácimi miláčikmi doma.